Dag 6 - De koningsvallei - Reisverslag uit Isri, Marokko van Amber Es - WaarBenJij.nu Dag 6 - De koningsvallei - Reisverslag uit Isri, Marokko van Amber Es - WaarBenJij.nu

Dag 6 - De koningsvallei

Door: Amber van Es

Blijf op de hoogte en volg Amber

28 Februari 2015 | Marokko, Isri

Vandaag bereiken we het hoge Atlasgebergte. Dit keer met twee magneetstickers minder, want die zijn (ondanks de bewaking) gejat van de auto vannacht. Nu hebben we een Stichting Djenne sticker op de motorkap, een Stichting Djenne sticker op de zijkant en een Impegno sticker op de andere zijkant.

Het Atlasgebergte zijn bergen met op de bergen overal stenen. Soms met begroeiing, soms met sneeuw. Na enkele uren rijden doemt er ineens midden in de bergen echt een gigantisch meer op uit het niets. Mooi diep blauw en met andere blauwtinten van de schaduw. Hierna kwamen we een vallei tegen met in de vallei een grote strook palmbomen, met hier tussendoor een paar dorpjes. Dit liep door zover we konden kijken. Dus zijn we hier gestopt en hebben we hier geluncht. Jeroen, Yet, Jeanne en ik hebben hier ook een mooie Sahara hoofddoek gekocht.

Na twee uur rijden langs de kloof en verder vroeg ik aan Jeroen hoe lang het nog duurde voordat we bij die koningsvallei zouden zijn. Die moest kei hard lachen. Dat was namelijk de vallei met zijn strook palmbomen. Gelukkig stelde anderen die avond dezelfde vraag als ik. En was ik niet de enige die de koningsvallei gemist had.

Voor die avond zijn we de hoofdweg afgegaan en een binnendoor route genomen naar de kloof, Gorges du Todra. In de stadjes zag je nu alleen nog maar getinte en zwarte mensen. Alle vrouwen droegen hoofddoeken en meisjes meestal ook. Wij werden dan ook vuil aangekeken. San was door het dorp gelopen terwijl wij over de prijs aan het onderhandelen waren. Hij vertelde dat de vrouwen geen contact zochten en je niet aankeken. De mannen waren ook wat terughoudend in contact.

Irritatie begint op te lopen. Reistempo ligt heel hoog. We willen veel te veel zien.
Ik wordt heel nieuwsgierig naar de cultuur, door alles wat we tegenkomen. Maar we hebben gewoon niet eens tijd om eens een marktje te bezoeken.

We maken lange dagen. Staan elke dag om 7 uur op. We komen elke dag rond 18.00-19.00 aan. Dan onderhandelen over de prijs en koken. Dus slapen kan meestal na 22.00 uur. En eigenlijk hebben we geen tijd over om eens een spelletje te doen of in een dorpje rond te kijken.

Daarnaast komt erbij dat ik erg veel last van mijn blessure aan mijn pols heb. Op mijn werk heb ik een zogenaamde overuse injury opgelopen aan mijn pols. Vandaag heb ik niet gereden, omdat het heel erg zeer doet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Goes For Africa

Landen bezocht: