Dag 0 – Ready, set, go! - Reisverslag uit Thonnance-les-Moulins, Frankrijk van Amber Es - WaarBenJij.nu Dag 0 – Ready, set, go! - Reisverslag uit Thonnance-les-Moulins, Frankrijk van Amber Es - WaarBenJij.nu

Dag 0 – Ready, set, go!

Door: Amber van Es

Blijf op de hoogte en volg Amber

22 Februari 2015 | Frankrijk, Thonnance-les-Moulins

JA ja, de start. Eerst wenste de burgemeester ons geluk toe met onze reis. Daarna kregen we een officiële start met tv erbij. Om vervolgens buiten Bakel onze eerste pitstop te maken. Testen of alle bakkies het doen en het juiste kanaal opzoeken dat bij ons team hoort. Team geel, ofwel team D.

Ons team bestaat uit:
Team Erik en Stef – met een Jeep Cherokee – gaan stage lopen in Gambia
Team Steven en Ruben – met een Sang Yong Musso – gaan stage lopen in Gambia
Team Dana en San – Nissan Vanette Cargo (busje) 2001 – gaan naar Djenné
Team Jeanne en Yet – Daihatsu Rocky 1995– gaan naar Djenné
Team Jeroen en Amber – Ford Escort 1998 – gaan naar Djenné

De bakkies afstemmen duurde ontzettend lang. Wij zijn ook al laatste team vertrokken. Door het limburgse platte land reden we met adrenaline door het lijf. We gaan deze reis echt maken! Maar de adrenaline sloeg snel over naar verveling in de auto. We reden namelijk maar tussen de 90 en de 100 km/uur. Over de snelweg, wat ik al 1000 keer heb gereden naar Frankrijk. Niks nieuws of bijzonders. Dat schoot niet op. Een positief ding! Jeroen begon uitgebreid verhalen te vertellen over zijn vorige reis in Azië.

In de middag kwamen we erachter dat het busje ons wel kon verstaan via het bakkie, maar zelf niks kon zeggen. Dus we hebben een code afgesproken. Alarmlichten is ja en groot licht knipperen is nee. Bij onze stop kwamen we een andere groep tegen van Go For Afrika. Gelukkig, want ik dacht dat wij langzaam reden. Maar iedereen blijkt maar 100 te rijden.

Rond 19.00 uur reden we de weg af voor de overnachting. Bij elk dorpje dat we tegenkwamen dachten we dat we er waren. Deze illusie hebben we zo’n uur vol gehouden. Na een uur rijden kwamen we eindelijk bij de camping aan waar we gingen overnachten. Het was erg grappig om te zien dat alle vier de groepen net voor ons of net na ons aan waren gekomen. Onze gite daarentegen was ijs en ijs koud. Alle verwarmingen aan zetten koken maar. We hebben een heerlijke boerenkool gemaakt en een heerlijk prakkie van Jeanne. Daarna een lekkere gesponsorde rosé gedronken als toost op onze eerste dag.

Hierna kwam de stress. Jan had gezegd dat je op de tweede dag een half uur onder Madrid zou moeten zitten. Dat zouden we toch nooit in één dag kunnen halen? Wij Jan opgezocht en ja, we moeten op dag twee onder Madrid zitten. MAAR!! We zaten nu op dag nul en niet op dag een, zoals wij dachten. Dus we kunnen gelukkig twee dagen doen over Frankrijk en Spanje. Zo, nu kunnen we gerust gaan slapen.